جهانخاورمیانهسیاست

وزیر کشور ترکیه: اگر وارد ماكو شويم، یک تروريست در آنجا نخواهيم گذاشت

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه هنگام بازدید از دیوار مرزی مابین ایران و ترکیه که در حال ساخت است از مقامات ایران خواست تروریست‌ها را در خاک خود راه ندهد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز شنبه ۱۶ خرداد هنگام بازدید از دیوار مرزی این کشور با ایران در شهر دُغوبایزید در استان آغری ترکیه گفت «درست نزدیکی‌های اینجا ماکو دامبات وجود دارد، و در آنجا حدود ۱۰۰ تروریست جای گرفته است. این برای ما مهم است.»

به گزارش آناتولی، آقای سویلو با حضور در پاسگاه پلیس مرزی ارسؤز واقع در شهر دُغوبایازیت در مرز ترکیه و ایران اطلاعات مربوط به کارهایی را که در این نقطه مرزی انجام شده، دریافت کرد.

وزیر کشور ترکیه در این بازدید مرزی گفت «ما از مبارزه آنها [ایران] با تروریسم حمایت می کنیم. ما از دوستان ایرانی خود دوباره می‌خواهیم تا از مبارزه ما با تروریسم حمایت کنند و از آنچه توافق کرده ایم حمایت کنند. می‌خواهیم همه دنیا بداند «درست نزدیکی‌های اینجا ماکو دامبات وجود دارد، و در آنجا حدود ۱۰۰ تروریست جای گرفته است. این برای ما مهم است.»

سلیمان سویلو در ادامه سخنانش خطاب با ایران گفت «اگر وارد ماکو دامبات بشویم، یک تروریست در آنجا نخواهیم گذاشت، به همین سادگی. این مسئولیت همسایه ما ایران است و آنها این مسئولیت را می دانند. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک تروریستی وجود نخواهد داشت.»

دیوار مرزی مابین ترکیه و ایران

ساخت دیوار مرزی به طول ۱۴۴ کیلومتر بین ایران و ترکیه در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آغاز شد. مقامات ترکیه گفته‌اند که این «دیوار امنیتی» مانع رفت و آمد اعضای پ‌ک‌ک، عبور و مرور قاچاقچی‌ها و مبادله کالای قاچاق از خطوط مرزی خواهد شد.

وزیر کشور ترکیه در سخنان خود اشاره کرد که در مرزهای آغری و ایغدیر برای کنترل مرزی با ایران سیم خاردار کشیده شده و از طرف دیگر دوربین دید در شب، دوربین‌های حرارتی و سنسورهای روشنایی نصب شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا