جهان

“گردان ارمنی” که از قره‌باغ به سوریه برگشته در حال برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی علیه ترکیه، آذربایجان و روسیه است

یک گردان ارمنی که زیر نظر پ‌ک‌ک / ی‌پ‌گ در شمال سوریه فعالیت می کند و عمدتاً از ارامنه محلی تشکیل شده است، از قره باغ به سوریه بازگشت.

این گردان از مزدوران ارمنی، برای انتقام از شکست ارمنستان در جنگ قره‌باغ، در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی به اهداف غیرنظامی در ترکیه، آذربایجان و روسیه هستند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این گزارش توسط روزنامه «بورسا حاکمیت» به نقل از منابع امنیتی ترکیه منتشر شده است.

گردان ارامنه در شمال سوریه توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک / پ.ی.د در آوریل ۲۰۱۹ از ارامنه محلی و عمدتا مزدوران برای جنگ با ترکیه تشکیل شد. پیش‌تر گزارشاتی منتشر کرده بودیم مبنی بر اینکه این گردان در تابستان امسال به قره باغ اعزام شده است. اکنون گفته می شود که گردان ارمنی از جنگ قره باغ به شمال سوریه بازگشته و سه کشور روسیه، آذربایجان و ترکیه را مقصر شکست ارمنستان دراین جنگ می داند.

همچنین بخوانید: نگاهی به رسانه‌های روسی؛ ارمنستان چگونه مزدوران را درگیر جنگ قره باغ می کند؟ (گزارش)

این منبع امنیتی گفت: “در نتیجه عملیات موفقیت آمیز ارتش ترکیه، به اصطلاح «گردان ارمنی» تروریست‌ها که آزادانه نمی‌تواند حرکت کند، در تلاش است تا حضور خود را در منطقه حفظ کند، اما قادر به فرار از سرنوشت تلخی که در انتظار آنها است، نخواهد بود.”

همچنین بخوانید: هجوم تروریست‌ها به قره باغ اشغالی؛ رسانه‌های جهانی زنگ خطر را به صدا در آوردند

منابع امنیتی در منطقه همچنین می گویند “گردان ارمنی” آزادانه در مناطق تحت کنترل رژیم سوریه حرکت می کند و قصد دارد در آنجا فعالیت کند. چرا که روابط خوبی با رژیم اسد دارد.

این منابع گفتند: “طبق اطلاعات دریافتی، پس از شکست سنگین ارمنستان در قره باغ، گروههای ارمنی وابسته به پ ک ک در صدد طراحی حملات تروریستی پر سر و صدا هستند. گردان ارمنی همچنین روسیه را مقصر این شکست می داند و در نتیجه، قصد دارد حملات انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در روسیه، ترکیه و آذربایجان انجام دهد.”

همچنین بخوانید: ارامنه یونان و خود یونانیان به عنوان مزدور به نبرد قاراباغ ارسال می‌شوند؛ آذربایجان به یونان هشدار داد

“گردان ارمنی” مستقر در شمال سوریه به نام نوبر اوزانیان ارمنی نامگذاری شده است که در سال ۲۰۱۷ در جنگ با داعش در رقه کشته شد. از جمله رهبران این گردان افسران و ژنرال های بازنشسته ارتش ارمنستان هستند.

همچنین بخوانید: “شرکت اعضای پ‌ک‌ک از سوریه و عراق به‌عنوان بخشی از نیروهای مسلح ارمنستان یک واقعیت است”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا