جهانفرهنگ و هنر

یک کارت پستال قدیمی پرده از مکان آخرین نقاشی ون گوگ برداشت

با ردیابی یک کارت پستال قدیمی پرده از  مکانی که برای آخرین نقاشی وینسنت ون گوگ، نقاش هلندی که قبل از خودکشی از آن الهام گرفته بود،برداشته شد.

ووتر وان در وین، یکی از محققان علمی مؤسسه ون گوگ، که به دلیل محدودیت‌های کووید-۱۹ در خانه قرنطینه بود، بر اساس کارت پستالهای قدیمی که در خانه‌ یک زن فرانسوی موجود بود، کشف کرد که آخرین نقاشی ون گوک با نام «ریشه‌های درخت» با الهام گرفتن از کجا کشیده شده است.

تخمین زده می شود که این نقاش مشهور آخرین کار خود را در نقطه‌ای به فاصله ۱۵۰ متر از پانسیون «اوبرژ راووکس» در روستایی به نام اوورس-سور-اویس به پایان رساند؛ جایی که وی حدود ۷۰ روز در ۲۰ مایلی شمال پاریس پیش از پایان دادن به زندگی خود در سال ۱۸۹۰ زندگی کرد.

این تحقیق هنگامی آغاز شد که یک زن فرانسوی ۹۴ ساله کارت پستالهای تاریخی در کلکسیون خود را برای بررسی به «ووتر وان در وین» قرض داد.

محقق هنگام بررسی عکس گرفته شده در دهه ۱۹۰۵ و در نتیجه بررسی‌های خود در مورد چیدمان درختان در کارت پستال و ریشه‌های آن، به این نتیجه رسید که ون گوگ آخرین نقاشی خود را در اینجا ترسیم کرده است.

تییو میدنتورپ، محقق در موزه ون گوگ گفت که شباهت بین کارت پستال و آخرین نقاشی وینسنت ون گوگ بسیار بالا است.

امیلی گاردنر، مدیر موزه ون گوگ همراه با ویلم ون گوگ نوه بزرگ تئو که برادر بزرگتر ون گوگ است، در ۱۳۰ سالگی درگذشت این نقاش در مراسمی که در سور-اویس برگزار شد، یاد وی را با این تابلو گرامی داشتند.

آخرین تابلوی ون گوک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا