جهانفرهنگ و هنر

برای کمک به کودکان محتاج، یک نقاش تابلویی به اندازه دو زمین فوتبال می‌کشد

یک هنرمند مشهور بریتانیایی، در حال خلق اثری هنری به نام "باهم هستیم - از بشریت الهام گرفتیم"، است تا با پول آن به آموزش و تحصیل کودکان محتاج کمکی کرده باشد.

ساشا جافری، هنرمند مشهور جهان که با این کار خود می‌خواهد برای مؤسسات خیریه پول جمع کند در عین حال کار دشواری را در حرفه خود به عهده گرفته است چرا که همزمان با این کار در حوزه هنر ۵ رکورد جهانی را نیز خواهد شکست.

نقاشی به اندازه دو زمین فوتبال این هنرمند، بزرگترین رکورد بوم که تاکنون کشیده شده را خواهد شکست.

این هنرمند شهروند بریتانیا که در حال حاضر در دبی به سر می‌برد به دلیل کووید-۱۹ خود را در هتل آتلانتیس در این شهر ایزوله کرده است.

آقای جافری به عنوان بخشی از این پروژه، کودکان را از سراسر جهان دعوت کرده تا نقاشی‌های خود با مضمون انزوا و رابطه ارائه دهند تا این نقاشی‌ها را به بوم “باهم هستیم – از بشریت الهام گرفتیم” اضافه کند.

این هنرمند می‌گوید که بوم دو زمین فوتبالی وی پر خواهد بود از نقاشی‌هایی که کودکان از همه جای دنیا خواهند فرستاد. او می‌گوید، تمای اصلی در این بوم این است که بیننده را به یک دنیای بهتری سوق دهد چرا که بیننده به چنین دنیایی با قلب، ذهن و روح کودکان خواهد رفت.

پس از اتمام کار، این بوم به حراج گذاشته می شود و آقای جافری امیدوار است با حمایت از این کمپین بیش از ۲۰ میلیون یورو برای کمک به منابع آموزشی کودکان، بیمارستان ها و متخصصان مراقبت های بهداشتی جمع آوری شود.

این هنرمند جهانی می‌گوید، دوست ندارم کسی که این تابلو را خواهد خرید در کنجی قایم کند و یا فقط در ملک شخصی خود به نمایش بگذارد. من دوست ندارم با اثر هنری چنین رفتار شود. می‌خواهم که بیننده جلوی تابلو بیاستد، آن را لمس کند و گریه کند.

گفتنی است که لگن ساشا جافری به خاطر کار بر روی این اثر کج شده و دیسک کمر نیز آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا