آذربایجانایران

کریم اسماعیل زاده از زندان تبریز؛ سیاسی زیندانی‌لریمیزین سسی اولاق

کریم اسماعیل زاده(بوکسور) ورزشکار و فعال حرکت ملی آذربایجان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی از زندان مرکزی تبریز خواهان توجه هر چه بیشتر ملت آذربایجان به مسئله خشکانیده شدن دریاچه اورمیه شده و خواسته است تا صدای فرزندان زندانی خود باشند.

آقای اسماعیل زاده در یک فایل صوتی از زندان مرکزی تبریز گفته است،از فعالین حرکت ملی و ملت آذربایجان میخواهیم تا برای نجات دریاچه اورمیه به کمپین های حمایتی از دریاچه اورمیه و رودخانه آراز پیوسته و در مقابل غارت معادن آذربایجان سکوت نکنند و صدای زندانیان سیاسی آذربایجانی باشید و نگذارید تا صدای آنها خاموش گردد.

آقای اسماعیل زاده خاطر نشان کرده است:

«مین ایل زینداندا قالسام، اوجا سسله دئیه‌جم آزادلیق عدالت میلی حؤکومت»

طی روزهای اخیر فعالین حرکت ملی در شهرهای مختلف آذربایجان علی الخصوص در شهر تبریز با دیوار نویسی گسترده و نصب پوسترهای این فعال ملی با متون «آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت»و«کریم اسماعیل زاده آزاد اولسون» خواستار آزادی آقای کریم زاده شده اند.

آقای اسماعیل زاده روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی_انتظامی دستگیر و جهت تحمل دوران محکومیت ۶ماهه خویش به زندان مرکزی تبریز منتقل گردیده بود.

پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز با صدور دادنامه ای، کریم اسماعیل زاده را به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و برای دو تن دیگر از فعالین مدنی آذربایجانی به نامهای عبدالله انصاری و ابراهیم رضایی حکم برائت صادر کرده بود که علیرغم اعتراض آقای اسماعیل زاده، شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به قضاوت آقایان علیقلی کریم‌زاده و سلیمان قبایلی رای بدوی صادره را عیناً تایید کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا