جهان

یورش به هواپیمایی اسرائیل در فرودگاه داغستان

مقامات داغستان: با دخالت نیروهای ویژه روسیه وضعیت فرودگاه داغستان تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمد.

شامگاه یکشنبه 7 آبان جمعیتی از مردم با تجمع در فرودگاه «محج قلعه» واقع در پایتخت جمهوری داغستان روسیه با اکثریت مسلمان قفقاز، پس از گزارش‌هایی مبنی بر فرود هواپیمای اسرائیلی باعث توقف ترافیک هوایی در این فرودگاه شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان داغستانی با محکوم کردن حملات اسرائیل به نوار غزه وارد ترمینال مسافربری شده، به باند فرودگاه رسیدند و با هدف جستجوی مسافران اسرائیلی، از ایست‌های بازرسی عبور کردند.

سازمان هوانوردی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی هجوم مهاجمان ناشناس به داخل فرودگاه، به طور موقت پروازهای ورودی و خروجی تعلیق شد.

به گفته مقامات داغستان، با دخالت نیروهای ویژه روسیه وضعیت تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمد.

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس هوانوردی روسیه گزارش داد که تمام هواپیماهایی که عازم محج قلعه بودند به فرودگاه های دیگر هدایت شدند.

از سوی دیگر، دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق وزارت خارجه و ریاست امنیت ملی تحولات داغستان را پیگیری می کند و افزود که اسرائیل از مقامات مجری قانون در روسیه انتظار دارد که امنیت همه شهروندان اسرائیلی و یهودیان را حفظ کنند.

بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل افزود: «باید قاطعانه در برابر آشوبگران و تحریک افسارگسیخته علیه یهودیان و اسرائیلی ها اقدام شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا