آذربایجاناجتماعیایرانمحیط زیست

خودروهای غیربومی در مبادی ورودی آذربایجان‌شرقی کنترل می‌شوند

سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس‌ها و خودروهای غیربومی با همکاری ماموران پلیس راه پس از توقف در مبادی ورودی استان از سوی کارشناسان بهداشت و درمان کنترل می‌شوند.

به گزارش شمس، سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: هم اکنون ۴ تیم از ماموران پلیس راه با استقرار در مسیرهای آذرشهر – تبریز، تهران – تبریز(آزادراه)، مشکین شهر – اهر و سراب – تبریز در کنترل اتوبوس ها و خودروهای غیربومی ورودی به استان با کارشناسان بهداشت و درمان همکاری می کنند.

وی اظهار داشت: کارشناسان بهداشت و درمان پس از توقف اتوبوس ها و خودروهای غیربومی ورودی به استان، با استفاده از دستگاه تب سنج مسافران را از نظر بیماری کرونا بررسی و در صورت مشکوک شدن وضعیت مسافر ، آنان را به بیمارستان منتقل می کنند.

سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اعلام آمادگی برای همکاری با نهادهای ذیربط برای پیشگیری از شیوع ویروس کرنا، گفت: ایمن سازی مبادی ورودی استان و تبریز از سوی ماموران پلیس راه تا زمان عادی شدن شرایط ادامه دارد.

سرهنگ کریمی نژاد، از مردم خواست توصیه های کارشناسان بهداشت و درمان را رعایت کرده و در صورت نداشتن ضرورت از سفرهای خارج استانی پرهیز کرده و برای کنترل بیماری کرونا با کارشناسان بهداشت و درمان و نهادهای ذیربط همکاری کنند.

۱۴ هزار کیلومتر راه مربوط به حوزه استحفاظی پلیس راه آذربایجان شرقی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به فوت ۱۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: شمار مبتلایان به این بیماری در سطح استان به ۱۴۶ نفر افزایش یافته است.

محمدحسین صومی دوشنبه شب در گفت وگوی خبری با بیان اینکه ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا بر اثر تردد در اجتماعات مبتلا شده‌اند، گفت: ارتباطات خانوادگی تنها علت ۱۰ درصد از ابتلاها به کرونا است.

از ابتدای اسفند ماه سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۸۲۰ نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌های آذربایجان شرقی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یکهزار و ۱۲۸ نفر از این تعداد بستری و از ۷۵۰ نفر نمونه گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا