ایرانجهان

تحریم‌های جدیدی آمریکا در ارتباط با نیروی قدس سپاه و حوثی‌ها

آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با نیروی قدس سپاه و حوثی‌ها اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت حمل‌ونقل دریایی مستقر در هنگ‌کنگ و امارات متحده عربی را تحریم کرد و گفت این شرکت‌ها «محصولات ایرانی» را از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران منتقل می‌کردند و درآمد آن برای تامین مالی حوثی‌ها استفاده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲۲ دی ماه در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم دو شرکت «سیلو مریتایم» مستقر در هنگ‌کنگ، و «گلوبال تک» مستقر در امارات متحده عربی گفت: «درآمدهای حاصل از فروش مواد اولیه، حوثی‌ها و حملات آن‌ها را به کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن حمایت می‌کند.»

همچنین چهار کشتی که متعلق به این شرکت‌ها یا تحت مدیریت آن‌ها هستند، هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی در این بیانیه گفت: «ایالات متحده به اقدام‌های خود علیه شبکه‌های مالی غیرقانونی ایران که حوثی‌ها را تأمین مالی و حملات آنها را تسهیل می‌کنند، ادامه می‌دهد.»

او افزود که آمریکا همراه با متحدان و شرکای خود، تمام اقدام‌های موجود را برای پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها و تهدیدات آنها علیه تجارت جهانی انجام خواهد داد.

این تحریم‌ها یک روز پس از حمله‌های مشترک آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن وضع شده است.

آمریکا در گذشته بارها حوثی‌های یمن را به دلیل اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود تحریم کرده است.

نیروهای نظامی آمریکا و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند روز گذشته در پاسخ به حمله‌های حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن، مواضع این گروه را در نقاط مختلف یمن، از جمله در صنعا، صعده، حدیده و ذمار هدف قرار دادند.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، در حمله به مواضع حوثی‌ها، سایت‌های مرتبط با توانایی‌های پهپادی، موشک‌های کروز و بالستیک، رادارهای ساحلی و تجهیزات رصد هوایی این گروه هدف قرار گرفت.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، شنبه ۲۳دی ماه نیز از حمله دوباره به مواضع حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در یمن خبر داد و گفت ناوشکن یو‌اس‌اس کارنی آمریکا با موشک‌های تام‌هاک سایت‌های راداری حوثی‌ها را هدف قرار داده است.

طبق اعلام سنتکام، حمله‌های جدید آمریکا به مواضع حوثی‌ها، با ائتلاف نظامی ۲۰کشور برای محافظت از خطوط کشتیرانی در دریای سرخ، باب‌المندب و خلیج عدن، مرتبط نبود.

این بیانیه افزود: حوثی‌های مورد حمایت ایران از ۲۸آبان با استفاده از پهپاد، شهپاد، موشک‌های بالستیک ضدکشتی و موشک‌های کروز ۲۸بار در دریای سرخ و خلیج عدن به کشتی‌ها حمله کرده و برای آنها ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا