ایرانخاورمیانه

مقاومت اسلامی عراق مدعی حملات پهپادی به اسرائیل شد

گروه مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد، صبح یکشنبه مواضع نظامیان اسرائیلی را هدف دو حمله قرار داده، رخدادی که در پی حمله هوایی منسوب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است.

تایمز اسرائیل در گزارشی به نقل از این گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران نوشت که مقاومت اسلامی عراق با هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاهی در بلندی‌های جولان و پایگاه دیگری در داخل اسرائیل شلیک کرده است.

به گفته تایمز اسرائیل، هیچ گزارشی مبنی بر حملات پهپادی این گروه شبه‌نظامی در صبح یکشنبه منتشر نشده است، اما آژیرهای موشکی در ساعت ۱۱ صبح در بلندی‌های جولان، به صدا درآمد.

از سویی خبرگزاری مهر نیز روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه گزارش داد که گروه مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به بندر ام الرشراش در جنوب اسرائیل را بر عهده گرفته‌است.

این حملات یک هفته پس از آن انجام شد که این گروه مسئولیت حمله پهپادی دیگری را به پایگاه دریایی ایلات در اسرائیل بر عهده گرفت. اما اسرائیل تصریح کرده‌است که پهپاد مورداشاره «ساخت ایران» بوده و حمله «توسط ایران» صورت گرفته‌است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز دوشنبه ۱۳ فروردین با تایید این خبر مدعی شد که «این حمله با هدایت جمهوری اسلامی انجام شده‌است.»

در پی حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به کشته شدن اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، اسرائیل می‌گوید که خود را برای انتقام‌جویی ایران آماده کرده است.

یحیی رحیم صفوی ، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی نیز روز یکشنبه ۱۹ فروردین با تهدید دولت اسرائیل به انتقامجویی گفت:« هیچ یک از سفارتخانه‌های اسرائیل در امنیت نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا