اجتماعیاقتصادایران

اعتصاب کارگران روغن نباتی شیراز در اعتراض به عدم دریافت حقوق معوقه

کارگران روغن نباتی شیراز امروز سه‌شنبه ۶خرداد، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق سه ماه خود در جلوی ورودی کارخانه دست به اعتصاب زدند.

بر اساس اخبار و عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، کارگران پارچه‌نوشته‌هایی نیز مبنی بر خواسته‌های خود بر نرده‌های ورودی کارخانه نصب کرده بودند.

پیشتر در سال گذشته اردیبهشت ماه نیز کارگران شركت روغن‌نباتی شیراز در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه حقوق معوقه دست به اعتصاب زده بودند.

لازم به ذکر می‌باشد که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر اخبار و گزارش‌های متعددی در رابطه با پرداخت نشدن حقوق کارگران، اعتصاب آنها و همچنین اخراج کارگران منتشر می‌شود.

در تازه‌ترین این گزارش‌ها ۳۸ نفر از نیروهای اورژانس دزفول به خاطر اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه خود از کار اخراج شده بودند.

هرچند رییس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دزفول روز دوشنبه ۵ خرداد در گفتگو با ایرنا بیان داشت: «به علت شرایط کرونا و کاهش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی دزفول پرداخت حقوق این نیروهای شرکتی با مشکل مواجه شده است ولی تسویه حساب یا اخراجی صورت نگرفته است.»

همچنین پرستاران قرارداد ۸۹ روزه گیلان چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت، به تهران رفتند تا در باره قراردادهای ۸۹ روزه که به آنها تحمیل شده و عدم پرداخت دستمزد اعتراض کنند.

این پرستاران پیش از آن نیز در گیلان و در مقابل دانشگاه علوم پزشکی این استان تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا