ایران

زلزله ۵.۲ ریشتری امروز گلستان به ۲۰۰ خانه خسارت وارد کرد

مرکز لرزه‌نگاری، وقوع زمین‌لرزه‌ای را با بزرگی ۵.۲ در مقیاس ریشتر در ساعت ۹:۱۶ دقیقه صبح امروز ۵ مهرماه در مرز ترکمنستان و گلستان گزارش داده بود

این زمین‌لرزه در ۲۱ کیلومتری مراوه تپه در استان گلستان، ۵۰ کیلومتری گرماب در استان خراسان شمالی و ۵۰ کیلومتری گولو (گلی) داغ در استان تورکمن‌نشین گلستان رخ داده است.

چند ساعت پس از وقوع این زمین‌لرزه، هادی حق شناس، استاندار گلستان اعلام کرد که بر اساس ارزیابی اولیه تا ظهر امروز به ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرستان مراوه تپه خسارت وارد شده است.

به گفته استاندار گلستان، ۲۰۰ خانه در این زلزله آسیب دیدند که نیمی از آنها ریزش سقف و مابقی ترک خوردگی دیوار بوده است.

بر اساس این گزارش، این زمین‌لرزه تلفات جانی نداشته است.

با توجه به موقعیت جغرابیایی و سردسیر بودن این استان و فرا رسیدن فصل پاییز، استاندار گلستان در باره اینکه از خسارت دیدگان حمایت بعمل خواهد آمد یا نه، سخنی به میان نیاورد.

این دومین زمین‌لرزه طی یک ماه اخیر در استان تورکمن نشین گلستان است. زمین لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس ریشتر  ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد روز دوشنبه ۱۷ شهریور شهرستان رامیان واقع در شرق استان گلستان را لرزانده بود.

در اثر زلزله شهریور ماه بیش از ۴۰ نفر مصدوم شده بودند.

به گفته فرماندار رامیان در این زمین‌لرزه نیز بر اساس برآورد اولیه، به ۳۵ تا ۴۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا