اجتماعیایراندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

سال تحصیلی جدید احتمالا در تابستان آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش ایران از بازگشایی مدارس در فصل تابستان به‌عنوان یکی از سناریوهایی که در این باره درنظر گرفته شده است، خبر داد.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران امروز چهارشنبه، ۱۴ خرداد اعلام کرد با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا «ناگزیر هستیم گزینه های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش ایران در ادامه افزود یکی از این گزینه‌ها «این است که اگر زودتر به شرایط ایمن برسیم و مسئولین وزارت بهداشت اجازه دهند، شاید سال تحصیلی را زودتر از موعد همه ساله برگزار کنیم.»

آقای حاجی میرزایی دلیل این آغاز زودتر از موعد مقرر را بردن «حداکثر استفاده»، «از زمانی که خطری همه را تهدید نمی کند» عنوان کرد.

او در ادامه گفت «در حال بررسی این امکان هستیم که اگر برای مدت طولانی با ویروس کرونا مواجه باشیم، چه درس هایی الزاما حضوری برگزار شود و چه درسهایی را می توانیم از طریق بستر مجازی ارائه دهیم.»

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت «اگر ناگزیر باشیم، شاید زمان حضور دانش آموزان به گونه ای تمهید شود که عده ای در یک روز و عده ای [دیگر] روز بعد در مدرسه حاضر شوند.»

وی این را هم افزود که «همه تلاش ما این است که کمترین آسیب متوجه آموزش و تحصیل دانش آموزان باشد.»

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و به تبع آن تعطیلی مدارس، وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی شبکه آموزش دانش‌آموزی تحت عنوان «شاد» خبر داد. کانالی که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

ورود و ثبت‌نام در کانال «شاد» برای همه آسان نبود. چرا که بیشتر والدین قدرت خرید موبایل هوشمند یا تبلت را نداشتند.

از سوی دیگر، کانال شاد با سیستم عامل آی‌او‌اس که بر روی گوشی‌های آیفون نصب شده‌اند، کار نمی‌کند و باید حتما سیستم عامل اندروید داشته باشد.

این در حالیست که اگر سیستم عامل اندروید در گوشی نیز قدیمی باشد، ورود به این کانال امکانپذیر نیست.

بعلاوه، بسیاری از دانش‌آموزان در ایران به اینترنت دسترسی ندارند.

در بسیاری از روستاهای ایران، بویژه در مناطق جنوبی ایران، در عمل چیزی به اسم کلاس وجود ندارد و دانش‌آموزان در کپرها و بدون میز و صندلی آموزش می‌بینند، چه برسد به اینترنت و تبلت و گوشی هوشمند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا