اجتماعیایرانسیاست

شکایت علیرضا فرشی از مامورین وزارت اطلاعات؛ دادسرا: صلاحیت رسیدگی نداریم

شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران شکایت علیرضا فرشی از مامورین وزارت اطلاعات و بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران را رد کرد.

علیرضا فرشی، زندانی سیاسی تورک که در زندان تهران بزرگ دوران حبس خود را می‌گذراند، بعلت تهدید و توهین مامورین وزارت اطلاعات و هادی صمدپور، بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، از آنها به بازپرسی شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران شکایت کرده بود.

اکنون، بازپرسی شعبه ۸ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۸ تهران با ارسال ابلاغیه‌ای به علیرضا فرشی، اعلام کرده که صلاحیت لازم برای رسیدگی به پرونده مذکور را ندارد.

محسن ترابیان بازپرش شعبه ۸ اعلام نموده است با توجه به اینکه هادی صمدپور بازپرس شعبه ۳ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران تحصیلات حوزوی داشته و روحانی می باشد لذا رسیدگی به اتهام علیه ایشان و دیگر شرکا و معاونان وی در حوزه صلاحیت دادسرا و دادگاه های ویژه روحانیت می باشد.

آقای فرشی از بابت «تهدید و توهین به اشخاص عادی، حبس یا توقیف با مخفی کردن غیرقانونی افراد توسط مقامات یا مامورین دولتی یا نظامی و معاونت در این جرم»، علیه مأمورین وزارت اطلاعات و هادی صمدپور، بازپرس شعبه ۳ اقامه دعوا نموده است.

علیرضا فرشی همچون دیگر فعالین سیاسی محبوس آذربایجانی «لطیف حسنی، علی واثقی، یوسف کاری، رضا واثقی و عباس لسانی» از زمان شیوع ویروس کرونا به مرخصی اعزام نشده است.

آقای فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و فرزند شهید جنگ ایران و عراق می باشد. وی بارها سابقه بازداشت بعلت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان ترکی در روستاهای محروم آذربایجان و ایجاد کمپین‌های حمایتی برای تدریس به زبان مادری را دارد. این فعال آذربایجانی به دلیل فعالیت های مدنی خود علاوه بر بازداشت، با فشار مامورین امنیتی از تدریس در دانشگاه نیز منع شده است‌.

همچنین بخواندید: علیرضا فرشی: «چه کسی بر بازجویان وزارت اطلاعات نظارت دارد؟»

همچنین بخواندید:حمید منافی، علیرضا فرشی و بهنام شیخی سه تن از فعالین مدنی آذربایجان بازداشت شدند.

همچنین بخواندید: ضرب و شتم علیرضا فرشی و بهنام شیخی در زمان بازداشت

همچنین بخواندید: ضرب و شتم هنگام بازداشت؛ نامه سرگشاده علیرضا فرشی به قوه قضائیه

همچنین بخواندید: نامه علیرضا فرشی از زندان اوین: آیا قرار است زندان به قتلگاه زندانیان تبدیل شود؟

همچنین بخواندید: نامه علیرضا فرشی خطاب به رئیس مجلس ایران

همچنین بخواندید: انتقال علیرضا فرشی دیزجیکان از زندان اوین به زندان تهران بزرگ

همچنین بخواندید: کرونا در زندان اوین ؛ جان صفابخش،امیرامینی و فرشی در خطر است!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا