اجتماعیایرانسیاست

بازداشت توأم با ضرب و شتم یک فعال سیاسی-مدنی زن، پس از دادگاه تجدیدنظر

سهیلا حجاب، فعال سیاسی-مدنی و وکیل دادگستری پس از مراجعه به دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم حجاب که روز شنبه ۳ خرداد طی ابلاغیه‌ای در خصوص پرونده ۱۸ سال حبس خود به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر رفته بود، پس از پایان جلسه دادگاه و اعلام اینکه حکم او عینا تایید شده پس از خروج از ساختمان دادگستری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این وکیل دادگستری در یک مکالمه تلفنی از زندان قرچک ورامین، که از سوی فعالان مدنی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دربارهٔ چگونگی ضرب و شتم و بازداشت خود در آن روز توضیحاتی داده است.

این فعال سیاسی-مدنی در فایل صوتی‌اش می‌گوید که «بازجوی سابقش او را با موهایش به روی آسفالت خیابان کشیده و سوار ماشین کرد و در زمان بازداشت نیز به پرونده سازی جدید تهدید شده است.»

او همچنین می‌گوید هنگام بازداشت و ضرب و جرح سایر ماموران نیز «با مشت و لگد به کمر و پهلو و سر و صورت» این زن می‌زدند.

سهیلا حجاب در تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهاماتی «تبلیغ علیه نظام»، «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان»، و «درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» مجموعاً به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

به گزارش هرانا، سهیلا حجاب خردادماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد. خانم حجاب مدتی پس از بازداشت به یکی از خانه‌های امن اطلاعات سپاه منتقل و مدتی بعد مجدداً به بند زنان زندان اوین بازگردانده شد.

این شهروند پیشتر نیز در دیماه ۹۷ در شیراز بازداشت و پس از طی مراحل دادرسی به ۲ سال حبس محکوم شده بود. وی پس از تحمل ۵ ماه حبس در زندان عادل آباد شیراز با اعمال عفو از زندان آزاد شد. با این حال وی ۱۰ روز پس از آزادی مجدداً توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد.

دلیل بازداشت وی توسط این نهاد امنیتی «هواداری از یکی از سازمان‌های مخالف نظام» عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا