ایرانجهان

چین کمک های پزشکی به ارتش ایران ارسال می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع چین از ارسال کمک های ارتش این کشور برای مبارزه با کرونا به ارتش های دیگر کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین،  روز پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت در جمع رسانه های داخلی و خارجی با اعلام این خبر افزود: تا امروز ارتش چین برای ارتش‌های ایران، پاکستان، میانمار، لائوس، کامبوج، ویتنام و لبنان یا محموله کمکی فرستاده و یا گروه‌های پزشکی به این کشورها اعزام کرده‌ است.

این مقام ارتش چین همچنین اظهار کرد: در همین راستا پزشکان و متخصصان ارتش چین با پزشکان ارتش پاکستان، سنگاپور و روسیه نیز نشست ویدیویی برگزار کرده و تجربیات خود در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا را با آنان در میان گذاشته اند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید-۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعدا در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس در چین را اعلام کرد.

آمریکا در روزهای اخیر به دفعات در مورد منشا و چگونگی شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و چین را به مخفی‌سازی در این مورد متهم کرده است. چین اما این اتهام‌ها را رد کرده است.

همچنین مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا، گفته بود كه آنها هنوز نگران آزمایشگاههای موجود در چین هستند و جهان باید بداند كه شیوع کرونا ویروس چگونه از آنجا آغاز شده است.

از سوی دیگر طبق یک سندی که از ناظران اتحادیه اروپا با رسانه‌ها درز پیدا کرده بود ناظران این اتحادیه معتقد بودند که میان دولت‌های ایران، روسیه و چین «هماهنگی سه جانبه‌ای برای انتشار اطلاعات نادرست» در مورد شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا